Systemy CRM

Wszystko co chcesz wiedzieć o CRM i nie tylko

Telefon konferencyjny a centrala telefoniczna voip

23 września 2016 Elektronika 0
telefon konferencyjny

Centrala telefoniczna jest zespołem urządzeń umożliwiającym połączenie i rozmowy pomiędzy abonamentami. Głównym elementem centrali telefonicznej są łącznice, których zadaniem jest zestawienie łączy telefonicznych w celu realizacji połączenia.

Telefon konferencyjny to łatwość połączeń

telefon konferencyjnyPoza łącznicami centralę telefoniczną tworzą również urządzenia pomocnicze typu zasilacze, urządzenia zliczające itp. Obecnie z centrali telefonicznych korzysta wiele biur, w których prowadzenie rozmów telefonicznych jest codziennością. Dawniej centrale telefoniczne wykorzystywały jedynie sygnał cyfrowy, obecnie do dyspozycji mamy znacznie nowocześniejsze rozwiązania jakim jest wykorzystująca przesył dźwięku telefonii internetowej centrala telefoniczna voip.

 

Zastosowanie takich technologii w biurze niesie ze sobą wiele zalet, najważniejszą z nich jest chyba przede wszystkim fakt, że telefonia internetowa jest znacznie tańsza niż korzystanie z usług dostępnych na rynku operatorów. Ponadto jeśli mamy do czynienia z firmą posiadającą wiele oddziałów, dzięki centrali telefonicznej istnieje możliwość ingerencji ich ze sobą, a poza tym umożliwia ona również kontakt z firmą osobom pracującym zdalnie. Wiele przedsiębiorstw ma tak zwanych pracowników terenowych, są to między innymi przedstawiciele handlowi, monterzy czy serwisanci, którzy za pomocą centrali telefonicznej mogą pozostać dostępni pod wewnętrznym numerem nawet poza terenem firmy. Za pomocą centrali telefonicznej voip możemy wykonywać bezpieczne połączenia, bez obaw, że cenne informacje dotyczące firmy wyciekną na zewnątrz gdyż połączenia realizowane są za sprawą specjalnych tuneli VPN.

 

Dużą zaletą technologii voip jest z pewnością fakt, że w prosty sposób umożliwia ona zarządzanie połączeniami w firmie dzięki intuicyjnemu środowisku graficznemu. Poza tym decydując się na rozwiązanie voip możemy wykorzystać dotychczasowe, posiadane przez nas urządzenia lub przejść na technologie nowszej generacji. System centrali telefonicznej voip jest łatwy w rozbudowie w związku z czym bez trudu podłączymy do niej stacjonarne telefony gigaset, kolejne linie telefoniczne czy telefon konferencyjny. Centrala telefoniczna voip jest idealnym rozwiązaniem dla biur obsługi klienta czy też biur sprzedaży telefonicznej. Słuchawki do biura z mikrofonem podłączone do komputera wpięte pod centralę telefoniczną umożliwiają swobodne prowadzenie rozmów z bazą klientów. Słuchawki do call center znacznie lepiej sprawdzą się w takiej technologii niż tradycyjne telefony, które należałoby zakupić dla każdego pracownika pracującego na tym stanowisku.

Dodatkowo system możemy wzbogacić o różne moduły dające nowe możliwości jak na przykład moduł archiwizacji i nagrywania rozmów, moduł bilingów i raportów wewnętrznych czy moduły umożliwiające aktywację i dezaktywację telefonów poprzez graficzny panel. W świetle tylu zalet nikogo nie powinno dziwić, że tak wiele dużych przedsiębiorstw korzysta z tak korzystnych technologii.