Systemy CRM – co to jest?

Systemy CRM – customer relationship management – to systemy informatyczne umożliwiające zarządzanie relacjami z klientami.

Cele CRM

zalety crmObecnie systemy CRM to branża, która rozwija się w bardzo szybkim tempie ze względu na rosnące zainteresowanie i zapotrzebowanie rynku. Inwestycje w coraz to nowocześniejsze i sprawniejsze systemy CRM sięgają milionów dolarów. Dobry system informatyczny pozwala na zwiększenie zysków i minimalizację kosztów prowadzenia działalności, przy równoczesnej sprawniejszej obsłudze. Dokładniejsze informacje na ten temat można znaleźć np. w tym artykule.

W CRM głównej mierze nacisk kładziony jest na długotrwałe relacje z kontrahentami, nie natomiast na pozyskiwanie nowych klientów, choć i w tym przypadku systemy CRM bywają przydatne. Przedsiębiorstwa stosujące tego typu systemy zakładają, że utrzymanie dobrych i długotrwałych relacji z klientami jest bardzo korzystne i sprzyja rozwojowi firmy. Trwałe relacje generują większe zyski, są opłacalne dla przedsiębiorstwa. Zdobywanie nowych klientów zajmuje dużo czasu i generuje straty, zatem jest mniej dochodowe.

Systemy CRM ułatwiają nam przechowywanie w jednym miejscu informacji na temat kontrahentów, dzięki czemu łatwiej jest nam dopasować do nich specjalna ofertę. To bardzo ułatwia pracę handlowców i pracowników biura obsługi klienta. Takie rozwiązania jak systemy CRM są niewątpliwie sprawdziłyby się w każdym przedsiębiorstwie.

Niedawno natrafiliśmy na jeden z najnowocześniejszych obecnie systemów CRM dostępnych na rynku – są to systemy CRM firmy Idea. Ten konkretny system wyróżnia duża liczba modułów, które można swobodnie łączyć, aby dostosować je do swoich indywidualnych potrzeb. Zintegrowany system wpływa na lepszą jakość i płynność pracy, minimalizuje liczbę błędów i pozwala mieć pod kontrolą wszystkie działania i zlecenia, a także reagować natychmiastowo na wszystkie niespodziewane zdarzenia.