Systemy CRM

Wszystko co chcesz wiedzieć o CRM i nie tylko

Aplikacje mobilne – co muszą zawierać?

9 czerwca 2017 Aplikacje 0
aplikacje mobilne

Aplikacje mobilne są coraz częściej tworzone przez duże firmy. Chcą one, by klient miał dostęp do ich sklepu czy strony internetowej nie tylko wtedy, kiedy korzysta z komputera, ale także wtedy, kiedy używa tabletu czy telefonu komórkowego.

Profesjonalne aplikacje mobilne na zamówienie

aplikacje mobilneMożna znaleźć aplikacje portali urodowych, sklepów z odzieżą, stron związanych z turystyką, czy restauracji. Jednak aplikacji jest tyle ile firm, a nie każde są dobre. Jak rozpoznać profesjonalne aplikacje mobilne na zamówienie? Przede wszystkim muszą być one funkcjonalne. To znaczy wszystko w aplikacji jest łatwe do znalezienia, a sama aplikacja jest prosta w obsłudze. Na telefonie czy tablecie naturalne jest, że wszystko jest mniej widoczne. Po prostu ekran jest mniejszy. Dlatego też aplikacja nie może mieć dużej ilości ikonek, czy tekstów. Wszystko powinno być czytelne, minimalizm jest tu wskazany. Lepiej jest zrobić rozwinięte menu, dzięki któremu przechodzi się na inne podstrony. Profesjonalnie wykonana aplikacja mobilna musi zawierać także konto użytkownika. Konto pozwala na logowanie się do serwisu i ustawienie swoich preferencji konta. Dzięki temu użytkownik może widzieć historię swoich zamówień, otrzymywać powiadomienia o rabatach i promocjach, czy też segregować ofertę względem preferencji.

aplikacje mobilneKonto użytkownika sprawia, że klient może wygodnie korzystać z serwisu, także na urządzeniach mobilnych. Aplikacja musi być także atrakcyjna pod względem wizualnym. Jednak korzystanie z intensywnych kolorów, wzorów, czy dodawanie dużej ilości zdjęć oraz grafik sprawia, że aplikacja będzie mało czytelna. Na małym ekranie najlepiej jest stosować kilka kolorów, raczej średnio intensywnych, a także umieszczać jedynie grafiki dające się powiększać. Również wzory nie są polecane, bo będą słabo widoczne. Na gładkich powierzchniach lepiej widać i obrazki i teksty. Aplikacja mobilna nie może też posiadać dużej ilości tekstu. Lepsze są krótkie, chwytliwe komunikaty, reklamy i zachęty. Każdy klient powinien szybko zorientować się w nowościach ofertowych, jak również wybrać to, co ich interesuje. Dobrze jest połączyć aplikacje mobilne ze standardowym kontem ze strony internetowych. Wtedy można przykładowo zaznaczyć co nas interesuje na aplikacji, a potem obejrzeć to dokładnie na dużym ekranie komputera.

Aplikacja mobilna coraz częściej posiada także funkcje, takie których nie ma na stronie internetowej. To ma zachęcić do ściągania aplikacji. Często są to dodatkowe punkty w programie lojalnościowym, czy zniżki na następne zakupy w sklepie stacjonarnym.